Dworzec PKP w Kowalewie musi poczekać!
W ostatnich miesiącach otoczenie dworca PKP w Kowalewie zmienia się w mgnieniu oka. Powstał już nowoczesny parking wraz z miejscami do ładowania samochodów elektrycznych oraz skwer pełen drzewek i zieleni wraz z ławkami, gdzie pasażerowie mogą poczekać na pociąg.
Po zakończeniu prac kontrast pomiędzy nowoczesnym parkingiem a starym i zniszczonym budynkiem dworca widoczny jeszcze bardziej. Remontu XIX-wiecznego budynku Miasto i Gmina Pleszew przeprowadzić nie może, bo nie jest on własnością samorządu. Okazuje się, że władze PKP nie kwapią się do remontu budynku dworcowego.
- Dworzec w Pleszewie nie jest ujęty w aktualnym Programie Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, ale jego modernizacja nie jest wykluczona w kolejnych perspektywach inwestycyjnych - podkreśla Agnieszka Jurewicz z Wydziału Współpracy z Mediami Polskich Kolei Państwowych.
Okazuje się jednak, że Polskie Koleje Państwowe S.A. mają plany dotyczące kontynuacji działań inwestycyjnych obejmujących modernizację i budowę kolejnych dworców.
- O szczegółach na pewno będziemy informowali w późniejszym czasie. Natomiast obecnie koncentrujemy się na realizacji Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, którym objęto dworce w blisko 200 lokalizacjach - dodaje przedstawicielka PKP.
Remont peronu na dworcu PKP w Kowalewie
Na tym jednak koniec pesymistycznych wiadomości. Po wielu latach oczekiwań, w końcu remontu doczeka się jeden z dwóch peronów dworca PKP w Kowalewie.
- Zasadnicze prace przy przebudowie peronu planowane są od połowy czerwca br. Pasażerowie skorzystają z efektów inwestycji, realizowanej w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”, w IV kw. br. Prace zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy – w trakcie robót pasażerowie będą korzystać z peronu nr 2 - informuje Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Władze Polskich Linii Kolejowych zapowiadają, że podróżni na stacji Pleszew zyskają zmodernizowany peron, który zapewni wyższy komfort korzystania z kolei. Przygotowany zostanie wysoki peron (nr 1), ułatwiający wchodzenie i wychodzenie z pociągów. Oczekiwany komfort zapewnią m.in. wiaty, jasne oświetlenie i wygodne ławki. Na antypoślizgowej nawierzchni będą ścieżki naprowadzające, pomocne osobom niewidomym.
Polub nas na FB
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boże Ciało - na czym polega to święto echodnia.eu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?